وزیر راه و شهرسازی با اعلام حمایت از واردات لکوموتیو، از کمتوجهیهای گذشته به بخش ریلی و بهویژه کریدورهای حیاتی انتقاد کرد. فرزانه صادق در مراسم امضای یک تفاهمنامه بزرگ سرمایهگذاری در صنعت ریلی، تکمیل زیرساختها و نوسازی ناوگان را از اولویتهای اصلی برشمرد و تاکید کرد که برای جبران عقبماندگیها، واردات لکوموتیو با حمایت از بخش خصوصی انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از اقتصاد معاصر , فرزانه صادق در مراسم امضای تفاهمنامه سرمایهگذاری 64 هزار میلیارد تومانی در صنعت ریلی، اظهار کرد: یکی از مزیت های ریل صرفه جویی در مصرف سوخت که 20 درصد جاده است.
وزر راه و شهرسازی با تاکید بر این باید با هم صادق باشیم، افزود: واقعیت آن است که توجه شایسته و بایسته در بخش ریلی به خصوص در کریدورهای ریلی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه تا امروز باید کریدورتا را تکمیل می کردیم، ادامه داد: یکی از ضرورت های امروز بخش ریلی تکمیل زیرساخت ها و رفع گلوگاه هاست.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تجهیز و به روز آوری تجهیزات یکی از الزامات بخش ریلی است، گفت: برای واردات لکوموتیو پشتیبانی های لازم از بخش خصوصی را به عمل می آوریم.
صادق با یادآوری اینکه ،با ترکیه در بخش ریلی به تفاهمهای اولیه رسیده ایم، افزود: با کشورهای ترکمنستان، عراق، روسیه و.. به صورت هفتگی مسائل ریلی را پیگیری می کنیم.
وی اضافه کرد: امسال، سال سرمایهگذاری برای تولید است که باید روی آن تمرکز کنیم. اگر قرار است جهش در اقتصاد داشته باشیم یکی از آنها حملونقل ریلی است.
صادق بیان کرد: با وجود تحریمهای ظالمانه، امروز دور هم نشسته این و تفاهمنامه سرمایهگذاری در صنعت ریلی را امضا می کنیم.باید در دولت اعتماد سازی کنیم؛ در راه آهن قدم اول یعنی اعتماد سازی را برداشته اند. پس از این مرحله، باید تسریع و تسهیل در فرآیندها صورت بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی یکی از ارکان تحقق سرمایهگذاری را همراهی مجلس عنوان کرد و گفت: امیدواریم تسهیل گری سرمایه گذاری را بهتر انجام دهیم.
به گزارش ایونا نیوز ،در مراسم امضای تفاهمنامه سرمایهگذاری کلان ۶۴ هزار میلیارد تومانی در صنعت ریلی کشور، وزیر راه و شهرسازی با صراحتی قابل توجه، به کمتوجهیهای گذشته نسبت به این بخش زیربنایی اذعان کرد. وی با تأکید بر اینکه "باید با هم صادق باشیم"، اظهار داشت که متأسفانه توجه لازم و کافی، بهویژه به کریدورهای ریلی استراتژیک کشور، صورت نگرفته و تکمیل این مسیرها که امری ضروری بوده، به تأخیر افتاده است. وزیر راه و شهرسازی اولویتهای کنونی این وزارتخانه در بخش ریلی را تکمیل زیرساختها، رفع گلوگاههای موجود، و همچنین تجهیز و بهروزرسانی ناوگان و تجهیزات ریلی عنوان کرد. در همین راستا، وی به صورت مشخص اعلام کرد که دولت از واردات لکوموتیو پشتیبانی میکند و حمایتهای لازم را از بخش خصوصی برای این منظور به عمل خواهد آورد تا نوسازی ناوگان با سرعت بیشتری انجام شود. ایشان همچنین به مزیت ذاتی حملونقل ریلی در صرفهجویی چشمگیر سوخت (حدود یکپنجم حملونقل جادهای) اشاره و از دستیابی به تفاهمهای اولیه با کشور ترکیه در زمینه همکاریهای ریلی خبر داد.
نظر شما
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید