سه شنبه، 31 تیر 1404
فوری

باشگاه تراکتور تبریز؛ پیشرو در تولید محتوا در فوتبال ایران

10 ماه قبل
بازدید: 505
کد خبر: 000072688
0
باشگاه تراکتور تبریز؛ پیشرو در تولید محتوا در فوتبال ایران

تراکتور؛ از فتوشاپ تا پوستر خلیج فارس؛ روایتی متفاوت از یک اردوی آماده‌سازی

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا به نقل از ورزش سه ,باشگاه تراکتور در حالی که برخلاف تیم پرسپولیس خبرنگاران حوزه خبری این باشگاه را همراه خود نداشت، تلاشش را کرد تا از طریق رسانه رسمی این باشگاه، محتواهای خبری را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهد و خوراک موردنیاز آنها را تا حدی تامین کند.

باشگاه تبریزی پیش از سفر به الوکره، فتوشات بازیکنان را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و همچنین گزارش تصویری از آخرین تمرین تیم را با چند مصاحبه از سعید مظفری‌زاده، مهدی شیری و دانیال اسماعیلی‌فر همراه کرد تا رسانه‌ها باوجود دوری از اردوی تراکتور، مطالبی برای انتشار داشته باشند.

این در حالی است که مطابق روال عادی، نشست خبری دراگان اسکوچیچ و شجاع خلیل‌زاده پیش از بازی هم به دست خبرنگاران رسید. اما نکته جالب زمانی بود که باشگاه تراکتور با تصویری از خلیج  فارس، پوستر بازی خود را طراحی کرد تا با این پوستر جالب به استقبال دیدار با الوکره قطر برود.

تراکتور

شجاع خلیل‌زاده، کاپیتان تراکتور در تشریفات آغاز بازی با تندیس نفیس از لوگوی باشگاه که نام الوکره در آن درج شده بود و نشان داد رسانه این باشگاه در طراحی و تولید این تندیس وسواس زیادی به خرج داده است. باشگاه تراکتور با کلیپی از کوچه پس کوچه‌های دوحه، بافت تاریخی و مدرن شهری، آثار به جا مانده از میزبانی جام جهانی و فرهنگ مردم کشور میزبان را به نمایش گذاشت که در نوع خود حرمت جالب و قابل تقدیری است.

عملکرد رسانه باشگاه در حین برگزاری بازی نیز قابل قبول بود و همچون اکثر اوقات اتفاقات درون زمین با سرعت بالا در صفحات رسمی باشگاه در فضای مجازی منتشر می‌شد.

البته بدیهی است که همراهی خبرنگاران با این تیم در الوکره می‌توانست ارزش خبری این بازی را بیشتر کند. نظیر آنچه باشگاه پرسپولیس و استقلال در سالیان گذشته انجام داده و با این کار بازتاب خبری اقدامات خود را بیشتر کرده و از نظر رسانه‌ای خود را تنها به میان رسانه‌های حریف نفرستند. پرسپولیس در همین دیدار با الاهلی به واسطه حضور خبرنگاران توانست تسلط خود بر کنفرانس مطبوعاتی کارلوس گاریدو را حفظ کند و اظهارات این سرمربی را با سوالات موردنظر پیش ببرد.

تراکتور

در این بین اما فراموش نکنید که به هر حال تراکتور از نظر حرفه‌ای باشگاهی نوپا نسبت به استقلال و پرسپولیس و حتی سپاهان است و به همین دلیل به نظر نیاز به زمان بیشتری برای توجه به اهمیت رسانه‌ها و خبرنگاران دارد.

البته موضوع تنها معطوف به خبرنگاران نیست. به عنوان مثال باشگاه پرسپولیس فصل گذشته یک هواپیمای چارتر را برای دیدارهای خارج از خانه این تیم در اختیار داشت و با تخفیف به هواداران این تیم، بلیت رفت و برگشت را ارائه می‌کرد تا آنها امکان بیشتری برای حضور در استادیوم داشته باشند و بتوانند از تیمشان حمایت کنند.

تراکتور حالا پنج بازی آسیایی خواهد داشت که احتمالا با صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی، این تعداد بیشتر هم خواهد شد و باید دید این باشگاه در بخش رسانه‌ رسمی و همچنین همراهی بیشتر، چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

باشگاه تراکتور تبریز در قطر، خبرنگاران در ایران؛ قصه پر غصه تولید محتوا

باشگاه تراکتور در اقدامی جالب، با وجود نبود خبرنگاران همراه تیم در قطر، با استفاده از خلاقیت و ابزارهای دیجیتال، به تولید محتوای خبری پرداخت. از فتوشات بازیکنان گرفته تا پوستر بازی با خلیج فارس، تراکتور نشان داد که حتی در نبود خبرنگاران هم می‌توان اخبار جذابی تولید کرد. این اقدام باشگاه تراکتور نه تنها باعث شد تا هواداران از آخرین اخبار تیم باخبر شوند، بلکه به نوعی به یک الگو برای دیگر باشگاه‌ها در تولید محتوای جذاب تبدیل شد.

 

 

خبرنگار : ر.نقوی

نظر شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!
© کلیه حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز محفوظ است.
website designed by Nonegar PArdazesh , developed by Nonegar