دوشنبه، 30 تیر 1404
فوری

سامان دهی نظام توزیع هدف اصلی راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای

10 ساعت قبل
بازدید: 111
کد خبر: 000145653
0
سامان دهی نظام توزیع هدف اصلی راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای

دکتر مهدی کریمی تفرشی / پژوهشگر دیپلماسی اقتصادی

واقعیت اینست که فروشگاه‌های زنجیره‌ای زمانی می‌توانند موفق عمل کنند که تولید داخلی به سطح قابل قبولی از شاخص‌های رقابتی نزدیک شده باشد و تا زمانی که این مهم محقق نشده باشد این فروشگاهها و متعاقبا اتجادیه های ذیربط نمی توانند در جهت منافع تولید کننده و مصرف کننده عمل کنند. این به این معناست که باید فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منزله ویترین کالاهای داخلی باشند. در حالی که در شرایط فعلی کشور سطح تولید داخلی متاثر از روش‌ها و عملکردهای نادرست مدیریتی افزون بر تحریم‌های خارجی است و این چنین است که به نظر نمی‌آید این فروشگاه‌ها بتواند کمک چندانی به اقتصاد کشور بکنند.

 خط مشی و هدف اصلی از راه اندازی فروشگاهای زنجیره ای در واقع سامان‌دهی نظام توزیع، حذف واسطه‌های غیرضروری، ایجاد زمینه رقابت و کاهش قیمت‌ها، کاهش هزینه حمل‌ونقل و تسهیل نظارت بر عملکرد خرده‌فروش‌ها بوده است. در حالی که در شرایط فعلی که وضعیت فضای کسب‌وکار کشور در هاله ای از ابهام است و از سوی دیگر با اعمال سیاست کنترل قیمت‌ها زمینه رقابت در بازار تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده بعید به نظر می رسد که اکثریت بخش خصوصی تمایل و امید چندانی برای ورود به این عرصه داشته باشد

 

خبرنگار : ن.شاکر

نظر شما
© کلیه حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز محفوظ است.
website designed by Nonegar PArdazesh , developed by Nonegar